трънки и блогинки

В помощ на медиите относно г-н Сакскобурготски

Написано на: 16.08.2008 · 23 коментара

Кратки факти в помощ на българските медии за предаване на новини относно Симеон Сакскобургготски и неговото семейство:

  • България няма цар.
  • България е парламентарна република, а не монархия.
  • Аз нямам цар.
  • Вие също нямате цар.
  • Ние сме граждани, а не поданици.
  • Симеон Сакскобургготски е само още един гражданин на Република България.
  • Симеон Сакскобургготски може да бъде наричан „величество“ или „височество“ само от жена му.
  • Въпреки това, жената на Сакскобургготски не е царица.
  • Учтивото обръщение към гражданина Сакскобургготски е „Господин Сакскобургготски“.
  • Сакскобургготски се цупи, когато се обръщат с „гражданин“ към него, но така е правилно.
  • Децата на Сакскобургготски не са принцове или княгини.
  • Децата на Сакскобургготски най-вероятно не са само български граждани.

Много ме дразни, когато национална медия се държи сервилно към политик и го нарича не само както му се иска, но и в съзнателно противоречие с Конституцията на страната. Това трябва да престане!

Категория: всякакви

23 коментара ↓

  • Хубаво ми е, когато хората коментират. Чета внимателно всеки коментар и отговарям, когато имам какво да кажа.

  • Огнян на 16.08.2008г. в 22:24ч.

    Браво. Напълно съм съгласен с Вас. Жалко е ,че не само в медиите а и от парламентарната трибуна, от устата на „народните ни избранници“, които са се заклевали в да спазват законите и конституцията на България, се чуват същите словоизлияния и дитирамби по отношение на гражданина(ако е само с едно гражданство) на Републиката ни, Симеон Сакскобурготски.

  • k'vo ti puka на 16.08.2008г. в 23:23ч.

    Що бе, Пейо, к’во се впрягаш. Това може да му е прякор. „Царя“. Симеон Сакскобургготски-“Царя“. Мхахаха. Пък за медиите…те са пълни с хора които са завършили журналистика. Не мога да ги виня, та в тиквите им няма достатъчно сиво вещество за собствена преценка.

  • Димитър на 17.08.2008г. в 02:23ч.

    @k’vo ti puka, от невпрягане и бездействие държавата е в такова окаяно състояние. Прав е Пейо – недопустимо е да се нарушава Конституцията по такъв (и по всякакъв друг, впрочем) вулгарен начин.

  • Николай Павлов на 17.08.2008г. в 04:30ч.

    Както знаем, в България цар е само цар Киро, а князе и княгини мое да са единствено неговите чавета! Казах!

  • Георги Д. на 17.08.2008г. в 07:07ч.

    Подкрепям напълно. Напълно си прав, но според медиите и според известна част от населението България е царство и Симеон е цар, а ние живеем през средновековието. Аз лично го мразя този дребен мошенник и шушумига, но живея далече от него и не мога да го замерям с развалени яйца и домати. Разчитам на по-близо живеещи до него да го направят.

  • turin на 17.08.2008г. в 10:24ч.

    Абе то ние и граждани не сме… :P

    Ама иначе си много прав де, това „царкосване“ взе много силно да писва, а журналята даже не се и усещат. Макар че то само това да им беше кусурът на тях, милите…

  • Емин Бей на 17.08.2008г. в 10:48ч.

    Интересна дискусия става

    http://www.voxybg.com/2008/08/blog-post_17.html

  • Таня на 17.08.2008г. в 11:10ч.

    Напълно съм съгласна с това, че „царосването“ трябва да престане, браво Пейо! Толкова да ме дразни самият той, а пък за сервилните медии – да не говорим…

  • k'vo ti puka на 17.08.2008г. в 12:09ч.

    @Пейо,

    Абе, напиши нещо имайки и нужното образование относно МВР, когато клевети разни хора в ефир и ги нарича „престъпници“ без да излежават присъда за това. На Симеончо псевдонима ми се струва бледна работа в сравнение с това.

  • mick на 17.08.2008г. в 14:49ч.

    Прав сте. В момента би трябвало да се обръщаме с Ваше Величество към всички депутати и съдии, че и прокурори – защото властта им е съизмерима с властта на един монарх в една монархия, а задълженията им – никакви. Вярно, че сме парламентарна република, но републиката не я виждам.

  • Маркуча на 17.08.2008г. в 18:16ч.

    Хайде сега обратната гледна точка. Коронясан ли е бил? Бил е. Абдикирал ли е? Не е. Бил ли е изгонен? Бил е. Значи а) все още е цар, макар и не действащ; б) обръщението „Ваше Величество“ му се полага; в) децата му са князе и княгини; г) жена му действително не е царица. Който желае, може да му казва и „гражданина Симеон Борисов“, но това е просто глупаво. Титлата му не значи, че България не е република. И къде в конституцията пише, че е забранено да бъде наричан „Ваше Величество“? Най-сетне, какво ви пречи, че някой го нарича така?

    Дали медиите са сервилни е едно. Дали някой се дразни от Н.В. – друго. И въобще защо са тия комплекси тип „червена бабичка“?

  • Iliyanski на 17.08.2008г. в 21:38ч.

    Подобни материали могат само да бъдат аплодирани. Стига вече сервилност към разните му там царе и Техни Височества бизнесмените. Ама стига де.
    Пича, разбираш ли, карал си Астон Мартина и се блъснал. Супер драма и трагедия за цялата българска нация – все пак става въпрос за син на Месията.
    Да хванем да обожествим Първанов, да му турим лика навсякъде и да си имаме всякакви герои.
    УЖАС!!!

  • Ангел Грънчаров на 18.08.2008г. в 11:05ч.

    Изцяло споделям патоса на горните твърдения, но не мога – поради пословичната си привързаност към истината – да не допълня, че въпреки всичко Симеон е лишен от царска титла по един изцяло противоконституционен начин, което дава известно основание привържениците му да смятат, че ликвидирането на монархията у нас е несъстояло се, т.е. резултатите от референдума през 1946 година са нищожни.

    Казвам това най-вече защото уважението към законността е онова качество, което трябва спешно да се култивира в съзнанията; по никакъв начин не трябва да се оправдава някакво беззаконие, независимо дали ни харесва или не, дали ни се чини, че ни е изгодно, или не.

    А в горните мисли на автора си личи едно пренебрегване исторически и в правно отношение безспорния факт, че ликвидирането на българската монархия е станало по един изцяло противозаконен начин…

  • Pippilota Mentolka на 18.08.2008г. в 12:08ч.

    Г-н Грънчаров, по какъвто и начин да е станало премахването на българската монархия, Сакскобурготски сам избра да се лиши от всякакви претенции ставайки „прост“ политик и министър-председател, сиреч редови гражданин. И точно колкото не ме интересува какво правят децата на Луканов, Софиянски и Костов, толкова не намирам и за уместно втората новина в централните новини да е за какво се случило на детето на поредния премиер (в контраст със събитията в Грузия и Южна Осетия, за които сигурно нямаше да науча нищо в първите два-три дни, щото по същата тая и други телевизии бяха счели, че не е толкова важно)

  • nname.org на 18.08.2008г. в 15:30ч.

    аз пък ИСКАМ да имам цар, с нищо не ми пречи „царуването“ му, а става и за туристическа атракция, ако се разработи правилно. Пречи ми точно колкото онова „Сър“ на сър Алекс Фергюсън

    Отделно бих подкрепил да му се даде и власт – за малка, объркана и политически пасивна държава една конституционна монархия е доста добра форма на управление. Дали короната ще носи Симеон или Бойко – все тая

  • windows xp professional latest updates на 18.08.2008г. в 18:07ч.

    Име
    mi bojku kak stana general-lejtenant, a kolko hora vzeha „stara planina“. Ai siktir, vsicki lijat, kakvo se zanimavate s gluposti. Sega ostava da slojat po edno efendi ili bey i da se obrustat s Dogan bey… ili G-n ministur predsedatel general lejtenant BATE Borisov kum edin dreben razbojnik, pojarnikarce.
    (preinstalirah si bozutu i neam kirlivica, sorka=)

  • windows xp professional latest updates на 18.08.2008г. в 18:31ч.

    Име
    eto go bojko bey http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2616&sectionid=16&id=0000101
    leleeee, kakvo ste pravim?!? nie nqma da izkarame do 2010 :-L

  • Клебсиела на 18.08.2008г. в 19:10ч.

    “ Буржоазията е победена у нас, но тя още не е изтръгната с корен, не е унищожена и дори не е сломена докрай. Ето защо на дневен ред изпъква новата по-висша форма на борба с буржоазията – преминаване от нейната проста задача за експроприиране на капиталистите към много по-сложна и трудна задача за създаване на такива условия , при които буржозаията да не може нито да съществува , нито да възникне отново. Ясно е , че тая задача е неизмеримо по-висока и че без нейното решаване няма още созиализъм. “ В.И.Ленин

    В България титлата е неприятно нещо. Показва принадлежност и каста. Приемам титулуването на Симеон като родова принадлежност. Конституционално сме равни, но исторически- не сме.

  • delian на 18.08.2008г. в 23:15ч.

    Напълно подкрепям

  • Радан на 19.08.2008г. в 13:53ч.

    И аз беснея, когато започнат да се лигавят с това „величество“, царе, князе, багатур-багаини и пр. (архонтите отделно…)

    Съвсем независимо как е детрониран малкия Симеончо (по един доста обичаен начин, бих казал, не твърде грубо за него лично), сегашният дребен мошеник чичо Симо доброволно се е впуснал в републиканска политика, станал е премиер министър на република и т.н.

    Струва ми се, че този изпечен хитрец разчита на хроничната национална амнезия, за да запази шансовете на отрочетата си отново да играят „царската карта“ някой ден. Наскоро ми направи впечатление едно интервю, в което – ни в клин, ни в ръкав – обяви, че не се бил клел над Конституцията, щото бил хитрец и извикал бай Марин Минков с Библията.

    Отделен въпрос е над коя книга се кълнат държавниците. Но тези „маленкие хитрости“ ме плашат.

  • Постинг Пейо на 19.08.2008г. в 14:20ч.

    в Европа популизъм,
    у нас…чиста Държава, здрава Народност

  • Ясен на 05.09.2008г. в 14:12ч.

    Аз съм дълбоко резервиран към цялата фамилия „Величества“, започвайки от дядо му Фердинанд, който на своя глава(подстрекаван от роднините си от Западна Европа) праща българските войски срещу Сърбия и Гърция през балканската война, та да ни смачкат хубаво и да ни лишат от новозавзетите територии.Заради неговата следването на чужди интереси всичките ни съседи ни обичат толкова много. Членовете на тази фамилия никога НЕ са били българска аристокрация, просто защото няма нищо българско в тях, не можем и да очакваме да приемат приемната държава като своя , по-скоро идват тук като собственици на голяма компания и играят хазартни игри, както с Държавата ни , така и с нас самите…

  • gendarme на 09.10.2008г. в 20:13ч.

    Ами след като си такъв радетел за законност, защо не отбележи, че референдумът, с който България е обявена за република е незаконен? Освен това, обръщението „Цар“, „Величество“ и пр. може да се сметнат като прякор или прозвище – дали има закон и срещу това?

Коментирайте, моля:

Моля, пишете на кирилица! В противен случай, коментарът няма да бъде получен.
Нямате настроена кирилица?   |   Помощ за настройка