трънки и блогинки

Насъщните физици

Написано на: 27.01.2005 · 7 коментара

Смятам, че е не само добре, но и житейски необходимо за всеки от нас да си има наред с личния лекар, зъболекар, монтьор, адвокат и личен физик.

Физиците са хора полезни. Те са способни да дадат обяснение, което звучи научно, на всякакви житейски мистерии. Те са хората, които правят ежедневните магии да изглеждат елементарни. Може да ги попиташ въпроси от рода на: „Какъв е максималния обем информация, който може да се пренася с почукване по тръбите на парното?“ или „Защо кренвиршите в скарата загарят по дължина, а не напряко?“ и те ако не отговорят веднага, ще кажат, че им трябва само малко време да го сметнат.

За разлика от математиците, физиците са доста по-практически ориентирани, а пък въобще не отстъпват като трябва нещо да се смята. Затова може да се положи началото на нов раздел наречен примерно „Битова физика“, който да се занимава с отговори на въпроси като: „Сварените картофи за картофена салата трябва ли да се поливат със студена вода?“ или „Какъв е оптималния начин да се oберат космите от пода?“. Въобще няма да начевам въпроси за някакви механични или електронни неща, с които всички физици се разбират изключително добре по начин за околните подобен на този, по който Тарзан общува с маймунките от джунглата.

Е, физиците си имат и недостатъци. Освен, че може да са тежко некумуникативни в трезво състояние и социализацията да не им се отдава дори и колкото на линуксарите, няма нужда и да привеждам изследвания, че хората отдали се на физиката са едни от най-предразположените към умствени отклонения.

Това го пиша с най-искренна възхита и благодарност на физиците, които познавам и които са ми помагали много в заблудените ми лутания и от които съм научил адски много. Нядявам се да ме разберете правилно и да няма обидени.

Категория: всякакви

7 коментара ↓

  • Хубаво ми е, когато хората коментират. Чета внимателно всеки коментар и отговарям, когато имам какво да кажа.

  • Андрей на 28.01.2005г. в 05:18ч.

    След 5 години в паралелка профил Физика ги бях осъзнал тези неща и някак си реших да съм по-социализиран като се занимавам с компютри и Линукс :)

  • Георги Теллалов на 28.01.2005г. в 08:13ч.

    Космите всъщтост се _у_бират с о ;)
    Иначе, макар да нямам удоволствието да познавам лично физици, някак си инстинктивно усещам, че си прав :)))

  • Beco на 28.01.2005г. в 14:49ч.

    Физиците са по-добри математици от самите математици. Достатъчно е да се видят що за учени са били тези, чиито имена са останали в математиката. Да не говорим, че физиците са развивали математиката като помощен апарат за решаване на конкретните си задачи – т.е. нямало е как да не минат без открития в тази област. В противен случай нито една тяхна задача нямаше да е решима.

    Но върха на сладоледа определено е дялът от физиката (любим на мен) и носещ наименованието „математическа физика“.

    За жалост един телевизионен водещ е по-известен от който и да е физик. Трагедия е, че хората, на откритията на които се гради съвременното техническо общество, са тотално забравени.

  • Явор Атанасов на 29.01.2005г. в 16:28ч.

    Не съм съгласен. Според мен говориш по-скоро за инженерите. Физиците наистина са добри математици. Може и да теоретизират доста, но ако ги накараш да ти направят машинката за косми, ще започне едно – „бе това съм го учил, ма беше отдавна и не беше толкова важно и….“.

    Не искам да засегна физиците, но казаното по-горе се базира на личния ми опит. Професията ми е такава, че съм работил с доста физици. Някои от тях са ми били шефове, други приятели, а за един бях женен 15 години :)

  • пейо на 30.01.2005г. в 17:07ч.

    @ Андрей
    От трън, та на глог :)))

    @ Георги Теллалов
    Благодаря за корекцията! Усещането да си общуваш с физици е странно и не за всеки, но си заслужава.

    @ Весо
    Ми измислете лекарство за рака, съвършенната картофобелачка или нещо друго по-разбираемо да му се невиди. Как искаш да го запомня като не мога да разбера какво е открил човека.

    @ Явор Атанасов
    Ееее… аз чак до женитба не бих стигнал. Не и с описания горе теоретичен модел поне.
    А относно инжинерите – сигурно си прав, но там опит нямам. Всъщност трябваше да уточня, че не всеки, който се занимава с физика е физик за мен. Това по-скоро е начин на мислене, който ражда резултатите описани и желани горе.

  • Никола Славчев на 31.01.2005г. в 06:16ч.

    Ех, инженери, физици, едни без други немогат, но всеки кичи своята каста с общите заслуги. Мен ако питаш магията е в прозрението което идва на някои учени и музата на някои инженери изобретатели да вкарат откритието на учения в практиката. Останалите ходят по отъпкани пътеки и има много псевдо-инженери дето незнаят как се решават диференциални уравнения защото компютъра отдавна се е заел с тези им задачи, както и псевдо-физици, които поради липса на хъс или място за реализация са оставили много от наученото в миналото и не смятат, че ще им е от полза (т.е. важно за тях).
    Мисля, че честа се пада на истинските физици и инженери и не трябва да се слагат под общ знаменател с псевдо-такивата.

  • Явор Атанасов на 03.02.2005г. в 16:51ч.

    @ пейо
    За начина на мислене съм съгласен, а и физиката е доста обширно понятие в днешно време.

    @ Никола
    Гарантирам ти че по-далеч от интеграл от х.dx в днешно време не мога да стигна, но първо все пак последния решен от мен интеграл е бил някъде преди повече от 20 години и второ за един инженер е важно комбинативния ум и знанието къде да открие това което му е нужно за решението на конкретния проблем. И ти гарантирам че много малко инженери се борят с интеграли в ежедневната си дейност.