трънки и блогинки

Избягвания от града

Написано на: 17.08.2005 · 6 коментара

Скорошните дни ми се отдаде да скокна за по половин ден извън Пловдив на няколко пъти и ми хареса. Две от местата където бях и си заслужава да си кажа са „Червената стена“ и Кърджали. Нека се опитам да ви накарам и вие да ги видите.

„Червената стена“
Това е вълшебно място на половин час от Пловдив, за което малко хора изглежда знаят. Най-краткото определение, което мога да му дам е „път в планината“. Ето няколко снимки, но голямото очо не да може да предаде как се чувства човек в пространството там:

Това изглежда е бивш глетчер, но не това е вълшебното на мястото. Самата атмосфера го прави някакво свято място и неслучайно хората са издигат храмове и както си вървиш из пустошта се натъкваш на всякакви светилища и извори. А водата там няма напиване и е хубаво да я гребеш с шепи и да отпиваш и отпиваш. Ние се накатерихме на една от скалите наоколо и гледахме ли гледахме света отгоре и си беше едно такова спокойно и наред всичко.

Кърджали
За Кърджали и региона аз имах предимно кашишки асоциации до вчера. За проклетия не си бях проверил батерията на апарата и затова това, което виждате, са единствените снимки, които станаха и не мога да избирам хубави и лоши. Ако има някой път или просто желание за път нататък, ще се радвам и мен да ме вземе да направя малко по-хубави снимки.

Бяхме до Перперикон, но не останките на старата крепост ме впечатлиха там. Погледът от крепостта е всичко. Арехеолозите гледат в земята, докато господарите са гледали от крепостта към тези наистина красиви източни Родопи:

Местата, които ме впечатлиха най-много, бяха в самия град. Първото беше невероятно красивата сграда на историческия музей, който е бившо мюсюлманско учлище и е нещо, което не съм предполагал, че има запазено в България. Самата сграда е много добре подържана и определено си заслужава поне няаколко часа. Браво на управата на града, че е отделила средства и внимание за нея!

Наред с този бивш мюсюлмански духовен център в Кърджали попаднах и на най-добре подържания христиански храм. Отец Боян Саръев е издигнал около един параклис нещо невероятно красиво! Мястото е направено с много любов, много внимание и се подържа с много желание. Трябва наистина да идете там, за да може да оцените контраста на сивия град и светлината и цветовете в двора на храма; запуснатостта и изоставеността на панелните рамки и радостта и вниманието към всеки детайл в градината и църквата.

Нека тези снимки само да ви покажат, че там наистина има какво да се види и че в този считан и от мен запустял край на България има живот и заслужаващи си неща.

Категория: в картинки

6 коментара ↓

• Хубаво ми е, когато хората коментират. Чета внимателно всеки коментар и отговарям, когато имам какво да кажа.

• Димитър Василев на 17.08.2005г. в 06:21ч.

Препоръчвам ти:
    1. Скалните гъби по Кърджалийско
    2. Триградското ждрело и Ягодинската пещера
    3. Лешоядите около Ивайловград
    4. Чудните мостове
    5. Дъбраш планина

• пейо на 17.08.2005г. в 08:22ч.

Записвам, записвам…

• xtony на 17.08.2005г. в 09:11ч.

препръчвам ти следващия път да видиш каменната сватба, язовира и Татул ;)

• Радо на 17.08.2005г. в 11:02ч.

Както вече каза xtony, в момента сигурно най-голямата атракция е новооткритото светилище в Татул. Разбира се лятно време и едно къпане в язовира не е за изпускане. Аз средно всеки 2-3 седмици пътувам до Кърджали за събота и неделя, така че ако имаш желание за разходки обади се.

• Таня на 17.08.2005г. в 11:23ч.

И аз също си записвам :-)))
    Снимките са разкошни, как мога да ги сваля на компютъра си, за да ги включа в една презентация на България, която правих преди време по молба на мои колеги от Ирландия – ще махна тези с цветята, които бях сложила за пълнеж. Ей, колко по-хубава ще стане :-))

• пейо на 17.08.2005г. в 13:18ч.

@ xtony
    Образува се списък, благодаря :)

@ Радо
    Точно такива като теб, които познават околията ми трябват за язовира. Наистина бях за кратко в Кърждали, но двама още там успяха да ми го препоръчат не само заради гледките. А иначе – ако се сетиш аз се организирам бързо.

@ Таня
    Всичко е по-хубаво с мечка в него :)