трънки и блогинки

Не ме карай да смятам

Написано на: 10.03.2006 · 8 коментара

Гледайки си сметката за мобилен телефон си мисля, че схемата за таксуване на Глобул (на изговорено време, без значение към кой оператор) е значително по-удобна за клиента от тези на другите. Ако сте като мен, вие говорите колкото ви е нужно и към когото ви е нужно. Хората, с които говоря, са разпределени неравномерно сред операторите, но за мен е неприемливо да бъда „санкциониран“, ако общувам с някого, защото не на кого е клиент опрелеля колко ми е нужно да говоря с него.

За да определя най-добрия план при Глобул ми е нужно да си отговоря единствено на въпроса колко говоря, а при Мтел и Вивател и на допълнителния въпрос с кого говоря. А когато трябва да си отговоря на повече въпроси – вероятността да не го направя правилно се увеличава значително. Още повече, че и потреблението ми може да варира твърде много, за да се определи оптималния план. Немаловажно е и че сметката се прави по-бързо и мен ме мързи да смятам всеки месец.

Истина е, че всеки си има шаблони с кого общува, но тези шаблони се променят по-бързо от скоростта с която може да разпространи сменения си телефонен номер, с който да реагира на промяната. И операторите вероятно са прави за себе си да насърчават разговори в мрежата си, но все пак аз предпочитам да си върша работа, отколкото да максимизирам печалбите им.

Засега само съм чувал за очакваните промени, с които ще мога да си запазя номера като сменя доставчика на услугата (ако някой знае кой точно е акта, моля да ми каже), но до тогава, за мен, като клиент, ще ми е по-удобно да съм на равна ставка.

Категория: всякакви

8 коментара ↓

  • Хубаво ми е, когато хората коментират. Чета внимателно всеки коментар и отговарям, когато имам какво да кажа.

  • Иван Ангелов на 11.03.2006г. в 00:28ч.

    Подкрепям с две ръце!

    Малко уточнение – тарифите на Вивател също са еднакви за всички национални оператори. Поне за предплатената услуга е така.

    Иначе, дано наистина да го направят така, че да можеш да си запазваш номера, когато сменяш оператор…

  • kvo ti puka на 11.03.2006г. в 02:15ч.

    Малко уточнение. Всичко се плаща. Всичко. Достъп на Глобул към Мтел и обратно. Към БТК и ВиваТел и обратно и взаимно. Та, в един смисъл(допълнение, всеки смисъл) Глобул пак си те стрижат. И то яко. Зверски. Но на теб сметките ти излизат елегантно и ти решаваш, че то туй е the nature way. Да ама не. Всичко се плаща. Всичко.

  • Павлин Петков на 11.03.2006г. в 08:19ч.

    Услугата по запазването на номера се нарича Number Portability. Мисля, че се реализира с помощта на IN (Intelligent Networks) системите. Предполагам, че и FNR (Flexible Number Register) е въвлечен в цялата работа. FNR-а е база данни, най-общо казано, която пази съответствията между MSISDN (телефонния ти номер) и IMSI (уникалния идентификационен код на SIM картата). При положение, че всички оператори в страната поддържат един синхронизиран FNR, не би трябвало да има проблем да се осъщество услугата.
    Така си ги представям аз нещата. Може и да бъркам някъде.

  • Oga Draco на 11.03.2006г. в 14:23ч.

    Павлин… Ами не е точно така, но в общи линии сте прав. По-скоро има и други начини за постигане на същия резултат.
    А колкото до терзанията на Пейо – погледни го от другата страта – Глобул те карат да плащаш повече за разговорите в тяхната мрежа, а не по-малко за разговорите извън нея. Всичко е относително, нали ;)

  • Павлин Петков на 11.03.2006г. в 17:54ч.

    @Oga Draco
    Съгласен, всичко е относително. Зависи от гледната точка. Както и с „по-евтините“ разговори на Американския континент, за сметка на което си плащаш и входящите. Поне аз така го разбирам. Вместо единият да плати 20 цента примерно за разговора, той се разделя на по 10 цента между двамата.

  • пейо на 11.03.2006г. в 23:04ч.

    @ Иван Ангелов
    От билбордите на Вивател съм останал с впечатление, че и те имат две тарифи, но то на рекламата как да вярвам.

    @ kvo ti puka
    Не твърдя, че не се плаща, нито че е по-изгодно, а че е по-лесно да се намери оптималния план и е по-близко до логиката на потребителя, а не до логиката на оператора.

    @ Павлин Петков
    Я, колко материал за търсене в гугъл ;-)
    На мен по-скоро въпроса ми беше за директивата на ЕС, която ще въведе изскването за техническото решение, но нея май сам ще трябва да си я намеря.

    @ Oga Draco
    Количеството изговорено време е относително единствено към човека, а не към оператора. Разбирам защо цената е различна, но не искам да ми пука за това, както, примерно, не ме интересува, че цената за производство на електричеството е различна.

  • Григор Гачев на 12.03.2006г. в 23:37ч.

    Вивател имат и не-предплатени тарифи – бизнес-тарифите. Наскоро ги гледах – цените им за разговори са много добри, особено на Тарифа 2 (а и разговорите вътре в групата май са безплатни)…

    Но пък сегашният ми М-Телски номер е известен на близо 1000 души, включително на клиентите ми, така че няма как да го сменя скоро. Нищо чудно да се наложи да чакам преносимостта на номера между операторите да стане реалност в БГ…

  • pro_01 на 14.03.2006г. в 14:59ч.

    и аз имам същите кахъри. и вероятността да пусна бизнес абонамент към вивател, при който да дам по още 30 кинта на номер за да избера същия като емтелския си, започва да излиза от сферата на фантастиката и да ми се струва все по-реална, въпреки безобразните разходи, които ще я съпроводят.