трънки и блогинки

Целта на движението за женски права

Написано на: 07.06.2006 · 25 коментара

Оптитах се да науча каква е целта на феминизма и движението за женски права и не успях. От това, което прочетох, се оказа, че има достатъчно много проблеми и подходи към разрешаването им, и поради това самото определение феминизъм не означава нищо само по себе си, защото е твърде общо. Или поне така си мисля засега от недостатъчно прочетеното. Няколко други неща, обаче, ми направиха впечатление.

Първото от тях бяха думите, които се използваха за описване на целите. Много батална терминология. Често срещане на думи като „борба“, „извоюване“, „подтисничество“, повече срещания на „срещу“ и „против“, отколкото на „за“. От текста се създава едно такова напрегнато впечатление. Затова реших да погледам снимки на видни феминистки и да ги видя как ме гледат. Приветливо излъчване беше най-доброто, което можех да кажа с учтивост за снимките на повечето лидерки. Първата ми асоциация беше, че това са женски лица с типично мъжки изражения и това впечатление се засилваше все повече в по-крайните организации.

Явно е, че проблемите са наистина сериозни или те ги смятат за такива, но защо така с лошо? Не ми се спори за или против самите проблеми, защото не знам достатъчно, а и срещах някои неща, за които съм съгласен, а други, които намирам за глупави. Интересно ми е колко от четящите тук имат отношение към движението и кои от проблемите на движението за женски права намират за най-реални и приоритетни за сегашната ситуация. Ще съм благодарен и за връзки към недълги текстове. Просветете ме, моля.

допълнение: От толкова четене на феминистки сайтове се докарах да ходя и да викам с писклив глас: „girl power, girl power! kick ‘im in da nuts, girl power!“. Нарекоха ме и феминистка.

Категория: всякакви

25 коментара ↓

  • Хубаво ми е, когато хората коментират. Чета внимателно всеки коментар и отговарям, когато имам какво да кажа.

  • illa на 07.06.2006г. в 10:38ч.

    Една от първите книги по темата за правата на жените е написана от Мери Уолстънкрафт през 1792(!!!) г. Мери Уолстънкрафт е майката на Мери Шели – да припомня, съпруга на поета Пърси Биш Шели и автор(ка) на „Франкенщайн“ и „Съвременният Прометей“. През ХІХ в. движението за права на жените се развива в сътрудничество с движението против робството в САЩ. В края на ХІХ и началото на ХХ в. се разгръща движението на суфражетките – движение за даване на избирателно право на жените. Активистки на движението са били осъждани и лежали в затвора за тая си дейност. Обяснявам откъде идва „борческата“ терминология. Заради войните, революциите и пр. това движение позаглъхва.
    Терминът феминизъм се свързва с философските течения от средата на ХХ в. Смята се, че една от основателките на феминизма като философска теория е Юлия Кръстева.
    Сега няма нещо такова като единен феминизъм, единно движение и пр. Общото е, според мен, само отстояването на правото на жените да участват при вземането на решения, да имат право на избор в личностната си реализация и против дискриминацията по полов признак. Вярно, това последното понякога бива разбирано по твърде различни начини.
    Колкото до всички останали проблеми, има феминистки, които, афиширайки се като феминистки, са на полярно противоположни позиции. Да вземем, например, проблема с абортите. Има обособена група от активни феминистки, които са за забрана на абортите. Колкото и странно да изглежда това за повечето хора.
    Та това за феминизма. Аз не съм специалист. Просто и аз съм се поровила малко из Мрежата. За съжаление, не съм запазила линкове, та…

  • Владимир на 07.06.2006г. в 11:26ч.

    Много интересни пост и първи отговор :).
    Феминизмът ми е любима тема, макар че нито го разбирам изцяло, нито съм съгласен с всичко, което съм разбрал. Наистина днес няма такова нещо като единен феминизъм, което, според мен, не означава, че движението не е издържало – просто, че се развива както трябва, струва ми се. Защото за мен най-хубавото нещо около феминизма, е неговата (странно е, че трябва да се използва мъжки род ;)) разпиляност и нееднолинейност. Ако се излъчи една линия, ако се заговори от една платформа, това рано или късно ще доведе до абсолютизирането ѝ и съответно до потискането (по един или друг начин) на всички останали. А точно срещу това е феминизмът: отхвърлянето или заобикалянето на единия Закон (на Мъжа, на Бащата, дори на Майката, която слуша Бащата, ако щете) и приемане на разообразието. Виждам го като създаване на пространство, в което може да се влезе от много места, по много начини и, вече вътре, да бъде позволено движение навсякъде. Интернет за мен е идеалното феминистко пространство :). Дори вече не гледам на феминизма като на нещо, което се прави и мисли само от и за жените. Идеите на повечето киберпънк-автори, например, са близко до тези на движението. Надявам се един ден нещата да се развият още повече и самите етикети (феминизъм, потисничество, подриване и т.н.) да отпаднат, но това е далече и трудно.

    Може би чистият феминизъм е наистина това, за което го смятат повечето хора: борба за свобода на жените и (евентуално) въвеждането на ред, в който мъжете са потиснатите. Но това не съм го видял в нито една книга (теоретична или художествена) по темата, която съм чел. Сигурно е било част от ранната фаза на течението (има три вълни, но не съм много вещ тук). Естествено, попадал съм и на напълно налудни текстове, като един на Люс Иригаре (която е много добра, между другото), където тя твърди, че на теорията за скоростта на светлината се обръща повече внимание, отколкото на тази за флуидите, защото обществото ни е патриархално и съответно по-склонно да забелязва подобни ‘мъжки’ поведения на природата :).

    А към примера с абортите ще прибавя още един – за порнографията, която в началото се е смятала за лошо нещо (потискащо жените), а по-късно се сетили, че отхвърлянето на порнографията е подкрепа на цензурата, а пък цензурата е това, срещу което се борим, все пак…

    Ако намеря кратки текстове, ще дам линк. Засега Уикипедия май е най-доброто място. На български има няколко книги вече – класиката „Безпокойствата около родовия пол“, „Този пол, който не е един“ (на Иригаре), „Как ние станахме постчовеци“ и „Постчовешки тела“ (последните две са киберфеминизъм и трансхуманизъм).

  • Nick Angelow на 07.06.2006г. в 11:46ч.

    Еманципацията, както много други идеи, родени преди няколко века, с течение на времето се изражда до неузнаваемост.

    Започната още през далечната 1504 година от една италианка (Кристина Де Пизан), лансирала първа искането за право на жените на образование и политическо влияние, преминала през херцог Де Кондорсе с неговото искане за предоставяне на граждански права на жените, последван от Теодор Готлиб фон Хипел, призоваащ за пълноправие на жените в политиката и образованието. Първият документ на феминизма е написан още през 1791 г. от Олимпия де Гуж – „Декларация за правата на жените и гражданките“, по ирония на съдбата екзекутирана през 1793 като „жена, загърбила достойнствата на своя пол“ (а равни права с мъжете, френските жени получават чак през 1945 г.). След 1848 година, нещата започват да набират скорост – едно след друго се провеждат първата конференция за защита правата на човека (в Сенека фолс край Ню Йорк), създала основата на движението за защита на женските права, като много от принципите, формулирани тогава, влизат и в приетата след 100 години Обща декларация за правата на човека, минава през 1857 година с провеждането на първия женски митинг (да, да, датата е 8 март), стига до 1869 година със създаването на първата в света обществена организация само на жени (National Woman Suffrage Association), за да стигнат (може би) своя връх през 1893 година, когато за първи път в света, в Нова Зеландия и Колорадо, жените получават избирателни права.

    И само десетина години след това (през 1904), започва израждането на идеята. Създаденият тогава Международен съюз за равноправие на жените, борещ се за избирателни права и ползващ се от подкрепата на средната класа, интелигенцията и буржоазията бива определен от марксистите като форма на буржоазен феминизъм, за разлика от пролетарския феминизъм, който щял да реши всички проблеми на жените, за да се достигне до сексизма и всички злоупотреби, направени в негово име.

    Голямата грешка на повечето привърженички на еманципацията и феминизма е, че искат да бъдат мъже. Искат да доминират, а някой от тях и да дискриминират. А не са наясно, че целият чар на този свят, в който живеем се крие в различието между хората, в това всеки ден да откриваш нещо ново – дали в някой друг човек, или в човека, с когото живееш, не е от голямо значение. От значение е да го търсиш и когато го намериш да можеш да го оцениш. А това все още го могат твърде малко хора на земята :о(.

    Това май го бях пускал като коментар по темата май в one.bg, но понеже нямам спомен дали беше точно там, си позволявам да го пусна и тук. Също така мисля, че проблемите, които имат много от жените няма да бъдат решени от феминизма или еманципацията. Корените на злото са скрити и в двата пола и изместването на темата не е от полза за никого (Imho).

  • illa на 07.06.2006г. в 15:11ч.

    Голямата грешка на повечето привърженички на еманципацията и феминизма е, че искат да бъдат мъже. Искат да доминират, а някой от тях и да дискриминират.

    Трябва ли това да се разбира като един вид признание, че мъжете по принцип искат доминират, а някои от тях – и да дискриминират? ))
    Терминът еманципация, смея да твърдя, не се употребява в истинското си значение. Защото се еманципират всички като достигнат пълнолетие. Някои от тях и преди това – ако вземат да сключат брак във възрастта от 16 до 18 г. Тогава се еманципират предсрочно.
    Хубаво е, като даваме оценки („се изражда до неузнаваемост“), да разграничаваме нещата. Слава богу, вече не сме във време, когато да има само една правилна линия и всички да се отклоняваме заедно с нея ))

  • Nick Angelow на 07.06.2006г. в 16:37ч.

    @Illa
    Да, може и така да го приемеш. Поне до близкото минало, това е била основна черта на „мъжа“. А някъде все още е.

    Ами аз мисля, че ги разграничавам, но някои явно не го правят. От там идва и моето впечатление за израждането на идеята.

  • Grimm на 07.06.2006г. в 17:40ч.

    -И защо искаш да си Лорета, Стан?
    -Искам да имам бебе.
    -Искаш бебе?
    -Право на всеки мъж е да има бебе, ако го иска.
    -Но ти не можеш да имаш бебе.
    -Не ме потискай.
    -Не те потискам. Ти нямаш матка. Къде ще се развива зародиша? Ще го съхраняваш в кутия?
    -Имам идея. Предполагам сте съгласни, че не може да има бебе, щом като няма матка, за което дори римляните не са виновни, но има право да има бебе?
    -Добра идея, Джудит. Ще се бием с тираните за твоето право да имаш бебе, братко.
    -Сестро. Извинявай.
    -От каква позиция?
    -Моля?
    -На каква основа ще се борите за правото му да има бебе, щом като той не може да има бебе?
    -Това е символ на борбата ни с тираните. Символ на борбата ни срещу реалността.

    „Life of Brian“

  • illa на 07.06.2006г. в 19:51ч.

    Grimm, Monty Python или Benny Hill, или… Сигурно има цял куп :)
    Има и много вицове за негри. И какво? Ти нали не си расист?

  • Grimm на 07.06.2006г. в 21:02ч.

    И вицове за блондинки има, но не съм брюнетка :).

    А ти защо мразиш негрите?

  • illa на 07.06.2006г. в 23:13ч.

    По-логичен би бил въпросът „Ти защо си негър?“
    )))
    Обаче не е учтиво да напускаме темата.

  • Grimm на 07.06.2006г. в 23:29ч.

    Да. И да не започваме флейм – надявам се разбираш, че се опитвам да се шегувам.
    Седим си при Пейо, занимаваме се с виртуалния еквивалент на ‘пием му пиенето’ и си чешем езиците.
    Поздрави.

  • пейо на 08.06.2006г. в 08:08ч.

    @ Grimm, illa, Nick Angelow
    Ама добре сте ми дошли! На мен ми е интересно и тъй като нямам какво (смислено) да кажа си ми е интересно да ви слушам.

  • Таня на 08.06.2006г. в 10:59ч.

    Ето че разширяването на полето за коментари предразполага към писането на дълги такива :-)

    Според мен в съвременния свят /без някои определени държави/ тези две думи са загубили своето значение в голяма степен, защото жените вече имат толкова права колкото и мъжете. Благодарение на тези движения.

    Права за образование, за работа, за обществен живот.
    А оттам нататък, според мен възможностите са различни – мъжете са по-добри в едно, жените в друго и така…

    А за това – как гледат феминистките – знаеш ли, напоследък много често се заглеждам по хората. И ми прави впечатление, че жените са повече намръщени и намусени от мъжете. Включително и за себе си си давам сметка, че е така. Бях чела някъде, че жените като цяло повече се тревожат за най-различни неща от мъжете, което може би е едно от обясненията и то не е свързано с еманципация и феминизъм…

  • кольо на 08.06.2006г. в 11:02ч.

    интересна тема, аз ще бъда само читател тук :)

    offtopic: Пейо, гледам, че си разширил полето за коментари, обаче е навлязло в дясната лента с линковете и ги е поизместило надолу, та малко се губят отначало… ;)

  • petya на 08.06.2006г. в 21:51ч.

    как можа да отвориш тази тема, точно в седмицата, когато съм далече и имам секунди за блогове!?

    само набързо относно това как изглеждат ‘феминистките’, защото другото е много дълго. пикът на женското движение е 60те. повечето от снимките, които си намерил, предполагам, са на някои от по известните фигури точно от този период. ако помислиш какво се е случвало в САЩ и не само през този период (Виетнам, деколонизация на третия свят, Хипи движението и т.н.) ще осъзнаше, че външния им вид не е строго феминистки, а по-скоро свързан с 60те. по-важното, според мен, обаче е, че като с повечето политически движения, радикалните прояви на различните каузи добиват много по-широка медийна популярност отколкото техните по-умерени проявления. когато кажеш феминизъм, повечето хора си представят жени, държащи запалени сутиени… което се е случило веднъж на една единствена демонстрация (много от присъстващите дори твърдят, че такова нещо въобще е нямало) … обаче… на медиите и разните анализатори и подобни, такива картинки много им харесват.

  • Григор Гачев на 13.06.2006г. в 01:05ч.

    Понятието „феминистки“ покрива доста различни категории. В България май най-гласовитата категория, която е наложила на масовия българин своя имидж като представа за феминистка, е… хм…

    Най-точното определение за нея съм го чул от един мой приятел – „Като се изключи анатомията им, те са мъже. И са вероятно единствените мъже от точно този тип, срещу който претендират, че се борели.“

  • боби на 13.10.2008г. в 14:23ч.

    “ Таня на 08.06.2006г. в 10:59ч.:
    Според мен в съвременния свят /без някои определени държави/ тези две думи са загубили своето значение в голяма степен, защото жените вече имат толкова права колкото и мъжете. Благодарение на тези движения.“

    Тук грешиш. Жените имат права равни на мъжете по закон но докато във властта и другите важни сфери преобладават мъже жената никога няма да може да да бъде поставена на равно положения с мъжете. Мръсните говеда гледат така да нагласят нещата че те да са водещи защото скъпоценната им мъжка гордост може да бъде накърнена.
    Нека да ви дам пример: Например при кандидатстване в престижни университети и гимназии правят следното. Виждайки че момичетата искарват по – високи резултати от момчетата и почват да изпитват страх да не би хубавите места да се заемат повече от момичета. И започват да правят ограничение относно това с какъв бал ще се приеме даден учени. Например за момичетата определят бал 39 а за момчетата 34 и гледат така да направят нещата че броя на момчетата да се изравни с този на момичетата за да не преобладаваме. Може да си мислите че това е справедливо но се лъжете защото по този начин много кадърни деца положили труд остават пренабрегнати и така излиза че: Едно момиче положило усилия и къртовски труд което е искарало бал 38 бива отхвърлено защото не и е достигнал бала с 1 да речем, докато някакъв си мързелив мухльо който е искарал бал 34 спокойно си влиза.
    Мислите ли че това е справедливо. Вместо да направят един бал за всички ученици те направили ограничения за половете и защо. Ето още един пример че обръщат внимание на пола на човек а не на неговата всъщност. Страх ги е да не би децата от женски пол да преобладават. И какво като преобладават? Тези хора са си заслужили мястото в тази институция и заслужават да вляза да им бъде наложена мярка заради пола им. Момчетата като искат да са повече да положат нужния труд-нямам нищо против. Но това което виждам сега просто не е справедливо. За мен един общ бал за всички деца е напълно справедлива мярка даваща шанс на всички кадърни деца да влязат. За мен всичко останало е дискриминация. Замислете се над думите ми и ще видите че имам право- факта че още ни разделят по пол е достатъчно доказателство че не са предоставени равни възможностти на всички.

    Така е не само във университетите но и на работата. За качествените професии винаги биха предпочели мъже пред жени независимо колко некадърни са. На пример моята майка е интелигентна жена с висше образование по професия инженер. Много интелигентна и способна жена, но заради такива боклуци жената не можа да си намери работа. Умна жена я сложили да работи в някакъв си мърляв шивашки цех. С повечето момичета това се случва. Нямащи избор ей заради такива дупета нямат избор и отиват да работят в шивашките цехове или като сестри.
    Оказа се още и че не само това ами слагали за инженери някакви боклуци които дори нямат висше образование. Сложили зложили за инженер моляви се някакъв прост ветеринар които няма инженерно образование. Докато умните хора стоят на улицата боклуците ни управляват точно заради такива дупета дето мислят със пишките си не с главите. И за нещастие закона е безсилен , докато на власт преобладават мъже винаги ще има такива несправедливости.
    Ето и в неделя глетах онова предаване СБЛЪСЪК – „За или против жените на ръководни постове“ и там видях точно две такива „дупета“ или „пишки“ – както ги наречеш все тая. И почнали да разправят че мъжа никога нямало да преглътне факта че шефа им е жена и заради това моля ви се жената нямала място там. А отдруга страна твърди че понеже жената в днешни времена имала права и заради това икономиката западале а в миналото било по-добре. Аз ако бях така щях да му кажа на тоя мухльо: “ Слушай кво моето момче икономиката не запада заради нас а заради дупета като тебе които предценяват хората по пола им а не по качествата. Заради това сумати хора с висше образования остананха на улицата, хора които могат да направят нещо за света за обществото. Затова запада икономиката защото слагаме на раководните постове некадърници само защото зса мъже.“ А колкото до това че в миналото е било по добре мога да им кажа “ Кво е по хубаво миналото? Глад , мизерия ,безработица, войни- Това ли ви е перфектното минало? Всяка епоха си има своите проблеми“.

    „Таня на 08.06.2006г. в 10:59ч.
    А оттам нататък, според мен възможностите са различни—мъжете са по-добри в едно, жените в друго и така…“

    Относно това мога да ти кажа че това е пак дискриминация. Факта че определят една дейност за мъжка а друга за женска. Още от деца ни налагат че момичетата трябвли да стават домакини пък момчетата техници. Че едните трябвало да са с рокли пък другите с панталони и други врели некипели. Разбери че това разграничаване на хората е дискриминация- дали са момчета дали са момичета. Аз не мога да разбера защо хората обръщат толкова внимание на пола отколкото на качествата на човек. Защо изобщо съществува разделение МОМЧЕТА и МОМИЧЕТА ? Защо не сме просто хора? Замисляли ли сте се по този въпрос? Постоянно се дъвчем за глупости „мъжете това жените онова“ в место да живеем задружно като хора на тази земя ние сме тръгнали да се разделяме и да се мерим коя раса или пол е по силна.
    Дискриминацията е факт .Да не говорим за ислямските страни където положението е направо трагично. И ако се замислите над думите ми ще видите че е така . Всичко е една пропаганда -“ момчетата не плачели“ , „жените били майки“

    Ние сме човешки същества а не животни че да ни определя тъпото овче общество какви да бъдем. Всеки човек трябва да избира какъв иска да бъде а не да му налагат и да му внушават какъв трябва да е.

  • боби на 13.10.2008г. в 14:26ч.

    Извинявам се че може да е малко дълго. Аз си падам малко „Христо Ботев“ в днешно време. Просто виждам нередни неща за които другите хора си затварят очите и това ме разяжда.

  • Pipi на 07.04.2009г. в 10:05ч.

    Браво, Боби,

    а замислял ли си се защо в затвора има 96 % мъже и само 4 % жени… Защо ли.

  • leia на 12.06.2010г. в 15:54ч.

    Като чета в интернет, много хора се оплакват, че момиченцата ги карали да си играят с кукли, а момченцата с камиончета. Толкова ли е лошо това? АЗ предпочитах куклите пред камиончетата и не мисля, че трябва да се срамувам. Мъжете и жените са различни и е грешно да се правим, че не е така. Създадени сме такива, за да се допълваме взаимно, а не да се караме. Жените и мъжете трябва да имат равни права (и задължения), но трябва да си останат жени и мъже. Феминизмът, както аз го разбирам, не изключва женствеността. Да си феминистка не значи да мразиш мъжете и да искаш да ги изтребиш, нито да искаш да станеш мъж. Означава да съзнаваш, че си жена и да се гордееш с това – не да мислиш, че си по-добра от мъжете, но и да не допускаш те да ти внушават, че са по-добри от теб. Жените, които разбират това, нямат проблем с куклите и панделките.

  • Eneya на 09.10.2011г. в 12:38ч.

    Пейо, изумявам, че не си разбрал смисълът и идеята на феминизма. Все пак, с думи прости, идеята е икономическо, социално и политическо равноправие. Иначе казано, идея, която е тръгнала наистина като борба за равноправие от страна на жените, постепенно се е развила опити за развитие на равни права и за двата пола.

    Естествено, че има много разклонения на феминизма. Колкото хора, толкова и гледни точки. Но това, което казах преди малко е ядката на идеята – че хората не са определяни от пола си и че това не бива да се използва за злоупотреба.

    С какво се занимава феминизма питаш?
    1. Занимава се основно с теми като (сексуално) насилие (изнасилване, насилствена проституция, физическо и психическо насилие, някои видове порнография, домашен тормоз).
    2. Образование (Преподаването на материали, брандирането на интереси като типични за единия или другия пол, активното/пасивното разубеждаване на деца от дадени интереси като отклоняващи се от нормата. Възможности за реализация, отношение към работещите по специалността).
    3. Работа (заплащане, възможности за развитие, мъжко и женско родителство, майчински и бащински, осигуровки, осиновяване, еднополови и двуполови родители, единично родителство).
    4. Сексуалност – натикване в гърлото на желано и нежелано поведение от даже преди раждането, активен негативизъм към разминаващите се с желаното поведение и прочие.

    Навън влизат още теми като раса и класа, но това мисля, че би било прекалено дълго за обяснение в един коментар.

    Това са най-най-най основните, за които се сещам на прима виста. Има хиляди други теми, които са разисквани и подкрепяни от различни феминисти, мястото на пресичане на всички тях вече го описах.

    За искането да бъдат мъже… Това твърдение винаги ме е карал да повдигам вежди – меко казано генерализация и активно неодобряване към неконформистко поведение. Ще ми обясниш ли какво имаш предвид под „искат да бъдат мъже“?

    Външния вид на феминистите… е, ако всичко, което си виждал от феминистите са снимки в интернет, поздравления за маниера за вадене на заключения. Изобщо не са субективни такива неща.

    Не съм съгласна, че феминизмът си е изгубил значението. Еле пък да го казва някой в България, където виждаме феминизъм през крив макарон с миниатюрни изключения. Всъщност, до голяма степен в България е далеч по-добре, отколкото в Америка поне по някои разклонения на темата, заради различните ни култури и история и липсата на агресивна религиозност.

    Допълнителна литература и информация:
    http://tigerbeatdown.com – препоръчвам горещо. Основателката му, Сади Дойл пише прекрасно и изключително разбираемо. Дори да не си съгласен с нея, мисля че поне ще ти даде някаква представа за съвременния феминизъм.
    http://www.feministfrequency.com – Основно коментира теми като поп култура, изкуство и кино. Винаги използва много визуални примери, за да демонстрира както има предвид и обяснява понятията, които използва.
    http://feministe.us/blog/ – това е ярък пример за Американски/Британски феминизъм и ни е доста далече от историята и реалността, но отново, примерите са разкошни.

    Освен това – Симон дьо Бовоар е може би първия и най-голям труд посветен на цялата история за обществото и проблемите в отношенията между мъжете и жените и културата, носещо името „The second sex“. Книгата е дебела, но много увлекателно написана.
    Наоми Улф „The Beauty Myth“, „Promiscuity“ – заглавията мисля, че са достатъчно ясни.

    Стана дълъг коментар, но се надявам да е полезен. :)

  • маскизъм-масовото движение 4 males на 13.07.2013г. в 12:36ч.

    Ти, който си написал тази тема, като виден маскист също така предизвикваш почуда и удивление в един нормално мислещ мозък!Седнал да негодува относно женските права…- много ясно като ти самият стократно си ги нарушавал, иначе нямаше да ти пречат. Моля, ако някой се счита нито за мъж нито за жена, нека не писателствува против борещите се за женски права, защото явно като е тъпкал като бизон, не се осъзнава как е тъпкал и не се е поучил от историята. Да нужни са женски права, да жените са десетки пъти по-миролюбиви и колкото и да ти пишат на теб “против“ и “срещу“, никога няма да догонят мъжкия пол в това отношение, който вечно е “против“ и “срещу“. И да женска дискриминация е имало, можеш да си прегледаш историческите бележки и сам да си обогатиш знанияка, които явно ти липсват. Относно онези, които тази статия не им харесва, няма как да се скриете, вие сте отново от същите тези подтисници, както е писано относно женските права.

  • Nomer7 на 13.07.2013г. в 12:39ч.

    Ти, който си написал тази статийка, като виден маскист също така предизвикваш почуда и удивление в един нормално мислещ мозък!Седнал да негодува относно женските права…- много ясно като ти самият стократно си ги нарушавал, иначе нямаше да ти пречат. Моля, ако някой се счита нито за мъж нито за жена, нека не писателствува против борещите се за женски права, защото явно като е тъпкал като бизон, не се осъзнава как е тъпкал и не се е поучил от историята. Да нужни са женски права, да жените са десетки пъти по-миролюбиви и колкото и да ти пишат на теб “против“ и “срещу“, никога няма да догонят мъжкия пол в това отношение, който вечно е “против“ и “срещу“. И да женска дискриминация е имало, можеш да си прегледаш историческите бележки и сам да си обогатиш знанияка, които явно ти липсват. Относно онези, които тази статия не им харесва, няма как да се скриете, вие сте отново от същите тези подтисници, както е писано относно женските права.

  • Nomer7 на 13.07.2013г. в 12:49ч.

    Nick Angelow, ти явно не си наясно със собствения си пол, мили момко. Кой ти е казал на теб кое кой пол трябва да го притежава като качество. Нещо ти е угодно и удобно и хайде да подтиснем жените, да се съгласяват с нас и да ги малтретираме психически. Именно ти си пасивния пол, и именно затова подтискаш, за да станеш активен. Кой ти каза на теб, че жените не били достойни да доминират защото били жени. Ти раждал ли си някога? Щом природата не ти е дала да създаваш не си ти тоя който ще отнема правата на жената и ще я прави потърпевша на насилното ти схващане, че тя трябва да те понася да и доминираш. Сещаш ли се, че ако природно нещата седяха така, тя с радост щеше да те допуска да го правиш и нямаше да е имало нужда векове наред да и се отнемат правата я за гласуване, я за друго нещо. Отнетите права са стечение на натиска и подтискането, а не природните дадености на единя пол, който се радва да бъде подтиснат и недоминиращ. Кой ти е казал на теб мъжът какъв трябва да е? Сто про някой дядо от миналите епохи, който е учил все така синчетата си. Я се стягай моля те и стига мрънкал, защото имаш типично доминиращо женско поведение, като на бременна жена, защитавмаща плода си! Той щял да каже, кой приличал на мъж, кой на жена…Седнал да се прави на изгряващото слънце..

  • Nomer7 на 13.07.2013г. в 13:00ч.

    Nick Angelow,
    хайде направи един очарователен жест и на свой ред те моля да приемеш да нямаш глас от тук нататък, да си пришиеш една утроба към тялото и после да ти отнемат детето и да ти казват, че то било на твоя узурпатор, както и ти си негова собственост, да слушаш узурпиралия те, да нямаш право да се изразиш, да те пребият ако го направиш, да ти крещят целодневно и затирят в миша дупка! Тези различия ще внесат голямото очарование на тази планета, така че започни да ставаш очарователен и да работиш по своят чар. А за да очарованието ти се запълни ще кажа, че едва когато отидеш на острова на Амазонките ще се усетиш какво предизвикваш с безоснователните си писания, които не носят никакъв смисъл освен да демонстрират едно нацупено, хленчещо положение, на новородено узурпатор-че, което за чар и красота да потиска “доминационно“ като горила в обществото ни от маймуни…

  • Anonymous на 13.07.2013г. в 13:15ч.

    Nick Angelow,
    напразно пропагандираш, че корените на злото били скрити в и двата пола и се оправдаваш за делата на дядовците ти, защото ти ги подкрепяш със своите възгледи. Няма нужда тук да се стискаш да не си признаваш, което между другото е изключително недостойно. Ако мечтата ти е да се прегърнеш радушно с няколко мъжки дружки и да се поцелувате, ок, направи го, но без да употребяваш интернет пространството да продължаваш недостойно да лъжеш и пишеш извъртяни измами по този въпрос, от което читателя да остава с мнението, че дискриминация е нямало и че едва ли не по равно двата пола сме потискали…Това е пълна и долнопробна глупост! Имай го предвид следващият път, когато отново окрилен от силно вдъхновение, развълнувано ще писателствуваш из дебрите на ‘нет’ пространството.
    Ако тези феминиски ти изглеждат някакси прекалено груби, научи малко физика и се сети там за един закон та връщащата сила, който действа в противоположно посока на онази, която е била отправена за да наруши равновесието. Такъв е балансът на вселената. И да не се съобразяваш с него, тук не е концерт по желание, рано или късно, дали в този или в онзи живот, но това потисничество се връща върху теб под една или друга форма и ти от него не можеш да избягаш, както си го запращал в едната посока. Като представител на мъжкия пол е много по-достойно да се освестиш навреме, да запазиш самообладание, да помислиш, да понесеш, че са забелязани и разкрити несправедливостите, които твоя пол е извършвал, да си дадеш сметка за тях и да понасяш следствията от това, като разбираш разумно защо тези жени са ядосани, вместо все да се браниш като ощетен и да мърмориш как е трябвало да се държат те, кое какво било. И се мъчи да намериш начина как да промениш това у себе си впървом, а негодуванията остави настрана.